Tuesday, March 25, 2008

tiada title cuma tersenyum

Sudah 2 hari aku cuba menyesuaikan diri dengan environment baru ni. Aku di sini, di Corporate Communication Affairs Department of ASTRO. Tak lah terlalu janggal di sini sebab orang-orang di sini semuanya individualistik. Aku suka orang individualistik, tak menyibuk tapi friendly, berada dalam kotak kubikal masing2 tapi tetap aware dgn keadaan sekitar. Kami bole turun makan di café sesuka hati tapi jarang aku lihat yg melekat di café lebih dari 10mins.

Kepala aku masih bengal selama dua hari ni. Tak tahu, mungkin sebab duduk menghadap pc seharian, atau terpaksa bangun awal pagi setiap hari, terpaksa cancel or minimize kan aktiviti malam, etc, etc. Ugh! There goes my life. End.

Allah punyai cara tersendiri untuk buktikan sesuatu. Aku rasa bersalah membenci orang yg logiknya patut aku benci. Lalu, Allah hantarkan orang lain utk jadi penyelamat keadaan. Kenapa orang terasa hidupnya terlalu penting utk orang lain hinggakan jadi paranoid kepada bayang-bayang sendiri? Kenapa tak sedar diri berpijak di bumi yg nyata, tetap nak hidup dalam angan2. Paling frustrating, tak kenal diri sendiri tapi menerjah orang sekeliling yg tiada kena mengena. Gila.

Aku peduli apa sama sensitiviti karut-marut. Aku bukan batu.