Tuesday, March 11, 2008

future perlukan mindmap yg dilukis dgn marker merah

Aku memang suka siapkan kerja last minute. Ini adalah minggu final exam. Hopefully my very last final, insyaallah. I went to Astro for an interview yesterday. For internship pun diorang called up untuk menemuduga. Nampaknya, harapan aku utk buat internship at the "wow ad agency" macam takkan menjadi nyata. Walaupun Haji Bahari bertugas kat situ for more than 20years, aku masih rasa janggal if aku dapat boloskan diri just for the sake that am his stepdaughter. Aku tau semua orang fikir memang hebat kalau dapat belajar at the "wow ad agency", tapi aku pun rasa tak sedap hati nak belajar itu ini kalau diorang asyik double standard aku as Haji Bahari’s daughter. So, I decided “what the hell, macam aku takkan berjaya kat tempat lain”.

Seriously, aku semakin hilang sedikit demi sedikit keyakinan diri untuk mula dalam kehidupan bekerja semula. Tapi jujurnya, aku dah tak larat nk menghadap buku lagi buat masa ni. So, agaknya plan untuk proceed Master’s Degree terpaksa ditunda dulu. Aku dah setting 2 tahun untuk pulun abis-abisan ni. Harap2, after 2 years duit simpanan akan cukup untuk mulakan sesuatu yg lain pula. Or maybe, malam ni aku kena lukis mindmap sekali lagi. ZZZZZzzzzzzTTTTTT….