Friday, January 11, 2008

Disfunctional brain

Mata aku masih terkebil-kebil lagi masa Faisal & Erin sampai di rumah around 1pm. Dalam ingatan aku, class at 2pm & aku still ada 1 assignment yg masih belum disiapkan before pergi class. Aku pun bergegas mandi & bersiap-siap. Faisal tapau nasi ayam for our lunch. Cepat2lah aku makan & siapkan assignment yg tak siap tu. Past 2pm, walaupun tersangatlah malas, aku tau aku terpaksa juga pergi class. Diorang pun bertolak balik ke Kuantan, and aku dgn yakinnya memecut kereta pergi ke class.

Sampai di kolej, aku bergegas ke room 015, no one in the classroom. Aku bergegas lagi naik ke tingkat atas, ke SOLILS, pintu pejabat tertutup rapat, ada notis pada dinding; closed from 12.30-2.30pm on Friday. Okay. Aku mula confuse, hari ni hari apa? Terus aku tanya seorang budak yg berpeleseran di corridor tu, “Hari ni hari apa?”. Budak tu buat muka blur & jawab, “Jumaat?”. Take note question mark pada jawapan dia tu. Aku terus turun tangga laju2 menuju ke kereta (sambil tangan aku tertekan button merah pada alarm), berbunyi punyalah kuat alarm kancil CAT 818 milik Ahmad Razin tu.

Kecewa dgn diri sendiri, aku pecut kereta balik rumah, dalam kepala otak aku, “bukan pertama kali aku lupa perkara-perkara macam ni”.