Saturday, May 17, 2008

Beban yang tak berat, cuma annoying, siapa suruh bercinta?

Setiap kali, kau pergi tinggalkan aku, aku pun bukan sendiri, tetap juga rasa lonely. Kian kali, kau pergi kejar hal peribadimu, ironiknya bukan hal peribadiku.
Aku tamakkan masa2 hidupmu yg patut kau luangkan bersama aku, aku sahaja. Now, itu kedengaran gila. Aku punyai perkara yang harus aku selesaikan, selalunya aku akan selesaikannya bersama kau. Aku sentiasa menghulur tanganku agar kau sambut, pegang kuat2 dan jangan lepas lagi. Jangan lepas lagi.
Sekarang aku cemburu dengan masa yang sentiasa mencuri kau pergi dari pandangan aku. Kan kontrak mutual kita berdua akan tamat, tidak lama juga lagi. Soon. Kala itu nanti, aku terpaksa belajar terus-menerus acting relax seperti selalu macam hati batu aku ditambah lagi konkrit tahan lasak yg punya lifetime expiry date. Aku ok. Rahsianya, hati ini selalu menjerit kebengangan. Tak tahu kan?