Thursday, April 17, 2008

duit itu penting, begitu juga prinsip diri kan?

Dunia,

Aku impikan kehidupan luar biasa, tapi ended up kehidupan ini ordinary saja. Aku idamkan kebahagiaan kala aku melangkah dengan koleksi2 terbaru kasut tumit tinggi aku, ended up, I got blisters & cuts all over my feet. Aku bayangkan kerja yg mencabar minda & akal, hakikatnya kerja remeh & perlukan penelitian bagi aku yg sentiasa kabut ini la yg menunggu aku sehari-hari di meja hujung, tingkat 3 bangunan Astro itu. Ceh.

Dunia, kau tidak adil. Aku meredah dugaan, mencabar diri memperjudikan waktu 2 tahun ini untuk selesaikan ijazah sarjana muda bukan utk perasaan yg kau hadiahkan pada aku hari ini. Dunia, kau kejam. Aku bantah kata mama utk tidak terus bekerja di syarikat perbankan tempatan itu kerana aku sungguh ingin mencapai cita2, kononnya.

Saban hari, aku menghantar resume ke semua organisasi pengiklanan, menerima panggilan untuk dihadapkan temuduga, hanya untuk membina semula excitement dalam diri yg aku rasa slowly hilang & pudar dari semangat aku yg berkobar-kobar selama ini.

Berselisihan dengan artis tempatan & para pekerja Astro yg melangkah dengan riak bongkak ini bukan impian aku. Tidak sama sekali. Jauh dalam hati, aku tahu, akan aku lepaskan peluang untuk membina kerjaya di sini, kerana ini bukan tempat aku. Atau lebih tepatnya, ini bukan perasaan yg aku dambakan. Aku selfish. Perasaan aku lebih penting dari wang yg ditawarkan. Or, maybe aku kena re-think?