Thursday, April 3, 2008

anti-corporate

Kehidupan bekerja tak fun langsung. Atau mungkin corporate communication is not my cup of tea. Sekarang aku ada sikit rasa menyesal tolak tawaran internship di Bates. Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna. Then aku fikir, kalaupun sekarang aku di Bates, would I be happy? Itu tak tentu juga lagi.

Macam mana la kena bekerja seumur hidup utk stay survive. Semua saat indah masa belajar, title student, bertungkus-lumus siapkan assignment hinggakan berhari-hari tak tidur, itu semua dah berlalu. Ah. Sedihnya.

Segala yg dikerjakan selama ni, sah-sah utk kegunaan masa sekarang & hadapan. Segulung Diploma yg aku ada & Ijazah Sarjana Muda yg bakal aku terima tak lama lagi, semua tu utk sekarang. Untuk bangun seawal 6 pagi dan pulang petang selewat maghrib. Apa akan jadi pada routine ke studio? Apa akan jadi kalau tarikh show jatuh sama dengan tarikh event yg bakal berlangsung utk Astro? Ah. Bencinya.

Aku benci kehidupan bekerja. Aku benci. Aku benci.