Wednesday, February 27, 2008

Swing

Mood: Still belum post gambar2 bandung.

I told a girlfriend that I might want to close down this blog. I can’t remember whether she throws me a sarcastic look or gave me a big sigh… But yeah, I told her too that it’s great when you were out of country, you would forget all tiny miny things yg mengganggu kehidupan seharian.

Di Bandung, anak-anak kecil yg tiada tempat berlindung, berkaki ayam, berwajah comot, perut berkeroncong kerana tak makan seharian, tidak sedikit pun masalah2 aku mahupun teman2 di sini sebesar dugaan yg mereka hadapi itu, anak kecil lagi. Too bad, when am back, all those nuisances and nonsense running towards me again and aku rasa vulnerable again.

Aku masih tak faham, kenapa blogging menjadi begitu serius hinggakan orang2 sanggup bertelagah sesama sendiri (walaupun mereka saling tak mengenali) hanya kerana apa yg dituliskan oleh blogger berkenaan bercanggah dgn pemahaman mereka ataupun meraka terasa seperti mereka di attack, hidup mereka dipertikaikan, so on, so forth…adoi….penting sangatkah semua itu?

Bila bercerita tentang pengalaman hidup, yg mencerminkan keperibadian bercanggah dgn fahaman tentulah akan dipertikaikan. Kalau sebetulnya mahu jadi anonymous, tak perlulah nk bercerita ke satu dunia, tuliskan saja cerita2 itu dalam diari peribadi hanya sbg peringatan buat sendiri. Sudah. Maka akan tiada masalah2 bodoh kan?

Bebelan aku ni tiada kena-mengena. Cumanya aku penat. Penat dgn drama kamu, kamu dan kamu itu. Tolong diam.