Wednesday, November 21, 2007

ego setinggi himalaya

ego aku tercalar, dilantun ke tanah, dihenjak-henjak, itu pasal lah aku dpt rasakan vibe kemarahan berdesing2 di cuping telingaku. berkali2 aku beritahu diri sendiri, aku tak perlukan orang utk fahami situasi ini, biar aku seorang saja yg jelas. tapi, saban kali aku akan cuba terangkan se-detail mungkin agar org2 faham. dan bila kala, org itu cuba jadi sambil lewa & seperti biasa react dgn positive statement towards ketidakpuashatian aku, aku jadi bingar (mungkin sebab aku mahu org yg dekat dgn aku betul2 mengenali aku, atau lebih tepat lagi, aku mahu org2 yg dekat ini stand on my side).

aku beritahu, "i think they've attacked my self-esteem, those girls. aku jadi down". dia ckp, "things happened for reasons, maybe in the first place they felt like you attacked their self-esteems". aku terus paling tempat lain, dlm hati aku, "ok." aku marah. eh tak, aku tersinggung.

aku fikir dalam2, manusia seperti aku selalu rasakan yg aku mampu berdiri sendiri, tidak perlukan crying shoulder or telinga utk mendengar bebelan aku, pdhal aku takut pada disapproval, rejection & aku selalu rasakan sharing pada kaum sejenis akan leads to gossiping. ah, terus aku jauhkan diri. tapi mereka selalu rasa aku dekat kerana mereka tak nampak tembok cina yg aku bina itu. mereka suka bercerita kerana aku selalu mendengar. jangan risau, aku akan selalu mendengar. hanya kerana kamu sentuh ego 1000 degreeku tak bermaksud yg aku akan putuskan hubungan sesama kita.