Friday, November 30, 2007

trouble sleeping

aku macam dah tak punya waktu utk renung kehidupan sendiri. perihal waktu pula yg aku bangkitkan di sini? padahal, aku habiskan hari2 aku sejak kebelakangan ni dgn tak buat apa2 pun.

mari anjurkan cerita tentang forgive & forget. aku ni manusia egoist kan? so, jgn terkejut kalau aku keluarkan statement, "i won't forgive and i'll never forget". itu sudah pastilah bukan virtue yg patut ada dlm diri seorang insan yg bernilai murni? tapi, aku percaya kalau kita tak mula buat celaka pada orang, then isu memaafkan & minta melupakan takkan timbul. dia tanya, "awak tak pernah minta maaf dari org ke?". aku jawab, "dari awak & mama saya je lah". aku tau dia nak terangkan sedaya mungkin bahawasanya aku tak patut ada pikiran sebegitu. ini semua peribadi lekap dalam diri seseorang. instead of questioning me on why i won't forgive, why don't u question people who keep hurting & offending others? ceh. sudahlah. aku tak perlu buat satu dunia puas hati.

aku takkan maafkan daddy yg akibatkan hidup kami semua tak berfunction properly. aku takkan maafkan kawan2 sekolah yg berpikiran sempit & hanya tahu nak berhasad dengki. aku takkan maafkan crazy stranger yg attack aku dgn tuduhan melulu that led to miserable online' perceptions towards hidup aku. melainkan manusia2 ini datang & terangkan sedetail mungkin kenapa mereka lakukan sesuatu yg bodoh seperti itu. sebelum itu terjadi, aku hanya akan anggap mereka ni semua ada gangguan otak. simple kan?