Thursday, September 25, 2008

tagged

* State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.

1. I’ll get offended menonton cerita tentang kasih sayang bapa terhadap anaknya. Kesan akibat tumbesaran aku yg tragik la ni.

2. Aku selalu marah diri sendiri bila aku tak mampu untuk tidak menjadi pendengar setia. Aku sebenarnya dah penat memegang watak over-protective, seorang kawan yg defensive demi kegembiraan kwn sendiri (yg rasanya buat mereka rimas at times); contohnya: aku akan warn my gf to let me to get to know the guy that she’s going to date awal2 sebelum diorang mulakan relationship, aku akan marah the other gf yg tak dpt control diri but keep haunting her ex, I bebel her instead of hugging her but that’s how I show I care. Well, aku hanya buat mcm ni to both of these girls saja sb aku sayang mereka.

3. Bila gaduh dgn boyfriend, aku akan ungkit segala macam perkara yg pernah dia buat pada aku. Yes, aku pendendam.

4. Aku gemar berjalan seorang diri, menonton wayang seorang diri, bershopping seorang diri tapi tak mampu say no pada kwn2 yg ajak aku keluar bersama.

5. Aku jarang2 sekali menelefon kwn2 sekadar bertanya khabar or utk berborak. Mungkin sebab mereka dh ajar aku utk menunggu cerita2 mereka.

6. Walaupun aku selalu merungut pada mr. boyfriend yg aku perlu kuruskan badan, hakikatnya I love my fleshy curve and aku merungut sebenarnya hanya sekadar nk dgr mr. boyfriend kata, “I think u have great shape, u don’t have to lose weight cause I find skinny women errr… a major turn-off”. Haha! Padahal, bila aku selalu sgt merungut dia akan ckp “Okay, besok kita pergi swimming”. Di situ, aku dah rasa bengang sb dlm hati aku nk jugak prove kan yg sebenarnya dia teringin tgk aku kurus (cantik).

7. Dari fakta ke-6 di atas, korang dah boleh agak yg aku ni memang jenis paranoid & judgemental kan? Fine. Aku terima. Tapi jgn ckp korang tak buat tanggapan or judge orang. Tipu.

8. Bak kata mr. boyfriend, aku tak mengambil masa yg lama utk meyiapkan muka sebelum keluar. Tapi yg membuatkan aku lambat selalunya adalah sebab aku akan keep changing clothes 7-8 kali sebelum keluar.

9. Aku akan tiba2 menangis tak semena-mena bila datang perasaan gelap itu. Bila dah jadi mcm tu aku akan baring atas katil, tarik selimut, selubungkan seluruh badan & nangis sepuas-puasnya.

10. Aku selalu risaukan pandangan keluarga mr. boyfriend terhadap susun-atur family aku yg dysfunctional and selalu terbayang mama dia tak benarkan dia kawin sama aku. Haha. Ok, ok. Aku paranoid & judgemental.

11. Aku sceptical pada semua menda/perkara/orang yg tak dekat dgn aku.

12. Aku lebih gemar berkawan sama lelaki dari perempuan. Sebab aku rasa perempuan ni ada sifat mahu bersaing, mulut jahat & tak boleh tgk orang lebih. Tapi, jgn tak tau, ada juga lelaki yg berperangai seperti di atas.

13. Aku tidak suka HARI RAYA. Maaf. SETIAP tahun raya, PASTI ada perkara tak kena yg terjadi dlm hidup aku. See, I told u my family is dysfunctional. But don’t blame them, bukan sebab mereka aku takda raya’s spirit.

14. Aku juga tidak faham kenapa orang beria-ia mahu beli baju raya 2-3 pasang, mcm compulsory walaupun if tak raya kita tetap beli berpasang-pasang juga kan? Buat aku lagi surprise bila housemate aku akan belanjakan sekurang-kurangnya rm300> utk sepasang baju raya.

15. Aku teringin jumpa seseorang yg pernah menyakitkan hati aku dgn cara paling bodoh sekali (menuduh aku attack life-nya secara online). Aku nantikan hari aku bertemu kau, aku akan berdiri tepat di hadapan muka kau & bgtau kau telah menyusahkan hidup aku selama beberapa bulan hanya kerana kau pentingkan dunia cyber. Maaf perempuan, dunia cyber yg kau anggap real ini bukan dunia aku.

Secara paling jujur ingin aku bgtau, aku ni bukan IT savvy so aku susah nk faham bila ada orang yg boleh berkawan mcm BFF secara online sebab aku percaya, in order to really get to know a person, aku perlu melihatnya selalu, bercakap/mendengar suaranya selalu, walaupun mcm tu, belum tentu lagi kita dpt mengenal their true colors.