Friday, June 3, 2011

pantang

ada air mata gembira, air mata sedih, air mata stress, air mata tak tau kenapa keluar air mata segala bagai sedang dalam pantang ni. 44 hari rasa lebih lama dari 9 bulan (in my case almost 10 months mengandung). kalau orang minta aku describe perasaan mempunyai anak, mengandung, melahirkan and sekarang melihat anak dpn mata setiap hari, ya ampun, tak dapat aku nak gambarkan dgn perkataan. bahagianya cemana, sengsaranya cemana. bila aku asyik meng-google blog2 org baca pengalaman mereka dulu, tak penah sekali pun terlintas dalam fikiran aku, i would break down & cry di hari aku mula susukan iman.

berpantang sendiri mmg mencabar, mana nk mandi, nak siapkan makanan, nk look after the baby at the same time kusut tgk keadaan rumah yg carca marba. bila nmpk kelibat diri depan cermin, rasa our old-self slowly walk away, kita automatically menjadi org yg baru, seperti kita yg dulu takkan datang datang lagi.

aku rindu aku yg dulu, melihatkan senyum anak dgn mata bulat pandang tepat ke arah aku, ya Allah, hidup aku sekarang tiada lain selain utk dia.

my iman 33 days old