Wednesday, June 9, 2010

biar kita cerita pasal kahwin sampai muntah;

diam. aku sedang fokus, apa perasaan beza yg wujud jauh jauh tu dalam hati aku bilamasa aku bukan lagi aku yg dulu. diam lagi. fokus lagi. tiada beza sangat pun. tapi bau2 kemarahan masih ada di situ, tak gerak mana2 pun. sah. sahlah aku ni memang orang yg marah sentiasa. nothing wrong with that kan? tentu manusia beza2.

dari mula hari pertama bergelar tunangan orang sehinggalah ke malam terakhir sebelum bergelar isteri, takda satu detik pun yg tak mencabar. owh, baru aku faham bila orang asyik2 cakap bertunang tu banyak dugaan. betul, memang betul.

ini benda yg selalu aku bagitau orang2; "i love my job, i love my job". sampailah aku tak sedar, kerja aku tu memakan hidup aku sikit demi sedikit. jadi? bukan semua yg kita mau kita akan dapat kan? adil.

seminggu sebelum majlis perkahwinan, aku tak tido straight. bukan jelmaan panda lagi, aku nampak org 2-3 bayang. fun jugak life aku masa tu, nampak banyak je sekeliling aku selalu. tapi, aku ni memang jenis yg teguh, lepas juga majlis ijab kabul & majlis persandingan aku yg aku anggap perfect. amin. jelaslah Allah memang sayangkan aku. alhamdulillah.

enough talking. gambar hiasan buat penyedap mata; doorgift big day aku.